Σάββατο 19 Απριλίου 2014

Όποιος στη θάλασσα βραχεί...


Στο άλμπουρο σκαρφαλωμένος
                         [μπογιάτιζα, τέρμα γαλέττα,*        *εκεί που τελειώνει το κατάρτι
σαν φώναξεν ο λοστρόμος "πέντεεε"
                             [μαζέψτετα ρε.... και νέτα*        *τέλος εργασίας

Μαϊνάρισα κάτω "πόντο* πινέλο,                          *κατέβασα με σκοινί το δοχείο μπογιάς
                  [μα δεν κατέβηκα απ' το κατάρτι,
τους ουρανούς εχάζευα μαζί με γλάρο,
     [πούκατσε σε συρματόσκοινου την άκρη.

Μ' αλμύρα πέλαγου βαθυγαλάζιος θόλος
     [βασίλειο θάλεγες αποκλειστικό των
γλάρων
που ενώνωνταν με απόνερων αφρούς,
           [ενώ φανήκαν κι αναλαμπές των φάρων.



Ωχ σουρουπώνει.... μέσα μου φώναξα,
          [και σαν τη μαϊμού κατέβαινα άρον άρον,
'ρχότανε "ο μπαμπούλας νύχτα", το άγνωστο,
          [ετούτο μ' έσιαζε, "φόβον δεν είχα άλλον"

κατά που έλεγε κι ο καπετάνιος Μπλάιθ,

         [στου Μπάουντυ τη περιβοητη ανταρσία.
Ο φόβος δαύτος στεργιανοί είναι αόρατος,
                    [άοσμος, άχρους, ιδέα, φαντασία,
μα τις καρδιές των ναυτικών, την πλώρη, 
                 [τη μηχανή, τη πρύμη σφιχτά τυλίγει
όμως ποτέ κανείς κουβέντα τέτοια,
                                     [περιέργως δεν ανοίγει,
ας βλαστημάει τη στιγμή που ήρθε,
                         [κι η επιλογή του ας τον πνίγει....

Στο φως της μέρας, ψευδαίσθηση έχει ο ναυτικός,
                  [ότι στης φύσης τα στοιχειά, θα αμυνθεί,
τη νύχτα όμως του σπάει ο τσαμπουκάς
                 [σαν δεν μπορεί ούτε τη μύτη του να δει.
                     _______________


Μιλάμε φυσικά για 60 χρόνια πριν,
      [χίλια εννιακόσια πενηντα οκτώ- πενηντανιά,

που το νυχτερινό μας το ταξίδι,
                  [ήταν ρουλέτα, κουλοχέρης, μιά ζαριά,
καθώς είδος πολυτελείας ήτανε τότε
                               [ραντάρ και όργανα μοντέρνα,
εμείς τουλάχιστον δεν είχαμε στον ματρακά,
                                                [ούτε για δείγμα ένα.
                        ______________




Σαν ξύπνησα ο απόμαχος ηλικιωμένος

                                [κάθιδρος απ' το όνειρό μου,

βρισκόμουνα ασφαλής στο αγορασμένο
                   [με "συναλαγμα-δάνειο" σπιτικό μου !

Το διηγήθηκα στη Πηνελόπη μου,
                 [την πιστή όταν ταξίδευα σύντροφό μου,
κι αφού το πίστευε κι ο Οδυσσέας "εντάξει",
    [κορώνα κι εγώ την είχα στο κεφάλι το δικό μου.... 

Με προσοχή με άκουσε.... λίαν συγχυσμένο,
                          [λεπτομερώς να διηγούμαι το όνειρό μου, 
και μούπε τη θάλασσα και τις γαλέρες
                       [να σταματήσω να θυμάμαι για το καλό μου...

Τη γλύτωσες μου τόνισε από τη ξελογιάστρα,
                                      [μα η ανάμνησή της θα σε ξεκάνει τώρα, 
και τον Αριστοτέλη άστον να λέει, πως η θάλασσα
 [άπαξ σε βρέξει, να ξαναπάς σιμά της δεν βλέπεις πια την ώρα.
  __________________________________________________


Από το βιβλίο "Σπασμένος κάβος", Βιωματικό έμμετρο έργο
του Οδυσσέα Ηβιλάγια No 34 / e-mail: pmataragas@yahoo.com /
Επιμέλεια - προσαρμογή κειμένων Cathy Rapakoulia Mataraga



  σπασμένος κάβος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.