Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Σαν Κωπηλάτης σε γαλέρες



...εκεί που άφησα κομμάτια της ζωής μου
      
Ξαναμπήκα νοερά
             [μέσα στο πλοίο,
για να γράψω της ζωής
            [ετούτο το βιβλίο,
με μοναδική βαλίτσα
               [το μυαλό μου...
κρυφά θα έλεγες
   [και απ’ τον εαυτό μου.


Από συνήθεια μου παλιά
    [κοίταξα προς τα κατάρτια,
και μπερδεμένα είδα, 
                 [πάνω στα ξάρτια
τα παλιά, τρελά, 
  [και ξεχασμένα όνειρά μου,
που στη νιότη 
       [τη χαμένη τη δικιά μου,
έκανα για χρόνια,
                  [μες τα σκοτάδια,
  [στη δώδεκα-τέσσερις... 
           [τη σκυλίσια* βάρδια.                         *Dog watch

Για κοίτα φίλε που γυρίζω πίσω...
               [σε ό,τι πάντοτε μισούσα,
δεν μπορώ να τ’ εξηγήσω
           [λες κρυφά να τ’ αγαπούσα ?
Άσε που διαπιστώνω μ’ απορία,
                       [σαν νάχω κάτι πάθει,
ότι αναμνήσεις που τις νόμιζα
               [στης θάλασσας τα βάθη
μέσα μου υπάρχουν ζωντανές,
                  [κι είναι η ιστορία μου,
η καταδίκη μου και.....
            [η σκληρή η τιμωρία μου,
που ήρθε, έφτασε η ώρα,
       [ότι θυμάμαι εδώ να διηγηθώ
απ' τον στραβό κι ανάποδο,
               [τον κακό μου τον καιρό
με θάρρος κι έξω απ' τα δόντια
                         [αναλυτικά να πω,
για τις υπεροπτικές και θλιβερές
                    [λερές καρικατούρες,
εκείνες τις αξέχαστες
         [των συμφερόντων μούρες.

Στ΄αυτιά μου πάλι δες βογκούν
       [οι αόρατες οι τσαμαδούρες,
μες την ομίχλη.....
               [στο «Ίνγκλις τσάνελ»,*                      *English channel -Μάγχη
κι όλο το ξεφτιλισμένο
                 [το ελεεινό το πάνελ
να... φανερώνεται και πάλι,
      [ξεδιάντροπα μπροστά μου,
κι αισθάνομαι σαν μιά τανάλια
         [να σφίγγει τη καρδιά μου,
για τα παλιά εκείνα,
             [τα μόνιμα βάσανά μου.

Σιγά σιγά συνήθισα σ' αυτή
       [τη ψυχοφθόρα μακροχρόνια καταδίκη  
που μου επέβαλε επιπόλαια η ζωή
  [σε μία χωρίς ενοχοποιητικά στοιχεία δίκη
και υπομονετικά εξέτισα 
   [σαν κωπηλάτης σε οθωμανικές γαλέρες,
στα κάτεργα του Μπαρμπαρόσα,
      [παρέα μ’ άτιμους, τυχοδιώκτες, λέρες,
μα, και με ευαίσθητους ανθρωπιστές,
                        [με αλτρουιστές και με νοικοκυραίους,
με φίλους πολλούς αλλόθρησκους   
  [από Μουσουλμάνους και Βουδιστές έως Εβραίους.


Κάπου εδώ και κάπως έτσι...
  [έχασα το μέτρημα,πολλές δεκαετίες φύγαν,
και μένα... που μ' έπιανε ναυτία,
                           [με έκπληξη είδα... κι είδαν,
πώς ενώ τη τύχη μου έβριζα
   [κι όλο τα παλιομπάρκα παράταγα.... τελικώς
εργάτης της θάλασσας παρέμεινα,
      [ακόμη δεν το πιστεύω πώς έγινα ναυτικός

Κάποιοι μάλιστα
       [δικαιολογημένα απορούσαν
γιατί καιρός πολύς και χρόνια
                       [όπως περνούσαν
χωρίς να τοσυνειδητοποιώ
               [απέκτησα την εμπειρία
επιδέξια να κουμαντάρω,
                [στα δύσκολα, τα πλοία.

Σε άσχημες τρικυμίες, όταν καιρός
                  [άρχιζε να μας στριμώγνει,
 από τον πηδαλιούχο,
   [με παροτρύνανε να πάρω το τιμόνι. 
      .
"Αυτός που εξουδετερώνει"
        [λέγαν την λύσσα των κυμάτων".

Μην βιαστείς... δεν κάνω τον "Μαγγιώρο"
                   [εκ ναυτών τάμαθα αγραμμάτων
και όχι εκ καθηγητών μου
          [ψηλομύτηδων πτυχιοσπουδαγμένων,
αλλά ονόματα δεν θ' αναφέρω
                [γνωστών παραθυροδιορισμένων.
          

          Μια μέρα που ξενύχτης από τζόγο,
                    [θυμάμαι, στη γέφυρα* 'χα ανέβει,
               *πιλοτήριο                  
           ξαφνικά, κάτι ανεξήγητο θα το πω,
                     [ή έστω πολύ παράξενο, συνέβη,
          ρουθούνισα σαπίλα ζούγκλας
                  [την αποπνικτική τη σκατομυρωδιά...      
           ''Πλησιάζουμε...",  τους είπα,
                    ["Είσαι τρελός ? είναι ακόμα μακριά…''
           μου απαντάνε βιζιτατόροι* γέφυρας                      *επισκέπτες
                      [και βάρδια, άπαντες με σιγουριά.

            "Πού τόξερες βρε κερατά ?''
                   [μου φώναζαν απορημένοι λίγο μετά...
            ''...για μια οργιά ακόμα και... 
                                         [θάχαμε πέσει στα ρηχά ! ''         
_________________________________
  
Από το βιβλίο "Σπασμένος κάβος". Βιωματικό έμμετρο έργο 
του Οδυσσέα Ηβιλάγια  No 2/  e-mail: pmatargas@yahoo.com / 
Επιμέλεια - προσαρμογή κειμένων Cathy Rapakoulia  Mataraga 










  σπασμένος κάβος  

1 σχόλιο:

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.